keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 28/25.01.2017 privind completarea Hotărârii Consiliului Local nr.214/23.11.2012 privind instituirea Taxei de reabilitare termică şi a mecanismului de recuperare a sumelor avansate de Consiliul Local al Municipiului Timişoara, pentru blocurile de locuinţe finanţate prin Programul Operaţional Regional 2007-2013

25.01.2017

Hotararea Consiliului Local 28/25.01.2017
privind completarea Hotărârii Consiliului Local nr.214/23.11.2012 privind instituirea Taxei de reabilitare termică şi a mecanismului de recuperare a sumelor avansate de Consiliul Local al Municipiului Timişoara, pentru blocurile de locuinţe finanţate prin Programul Operaţional Regional 2007-2013


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2017 - 552/10.01.2017 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi al Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
În conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.18/04.03.2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, actualizată;
În conformitate cu prevederile Ghidului solicitantului pentru Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa proritară 1, Domeniul major de intervenţie 1.2 - Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe;
În conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr.214/23.11.2012 - privind instituirea Taxei de reabilitare termică şi a mecanismului de recuperare a sumelor avansate de Consiliul Local al Municipiului Timişoara, pentru blocurile de locuinţe finanţate prin Programul Operaţional Regional 2007-2013;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) lit.b), art. 36 alin. (4) lit. d), din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1:Taxa de reabilitare termică, se datorează de către fiecare proprietar al imobilelor la care s-au executat lucrări de reabilitare termică, finanţate în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1, Domeniul major de intervenţie 1.2 - Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe.

Art.2: (1) Cuantumul taxei de reabilitare termică va fi fundamentat printr-un referat întocmit de către Compartimentul Eficientizare Energetică Clădiri, cu atribuţii in implementarea programului, în funcţie de:
a) sumele avansate de către autorităţile locale pentru asigurarea cotei de contribuţie aferente proprietarilor,
b) cotele-părţii indivize din proprietatea comună aferentă fiecărei proprietăţi individuale,
c) dupa caz şi în baza documentelor şi a constatărilor proprii ale acestui compartiment.
(2) Dacă imobilul, proprietate individuală, finanţat prin programul prevăzut la art. 1, se află în proprietatea comună a două sau mai multe persoane, se aplică următoarele reguli:
a) în cazul în care cotele-părţi din dreptul de proprietate asupra imobilului sunt determinate, fiecare coproprietar datorează taxa corespunzătoare cotei-părţi deţinute,
b) în cazul în care cotele-părţi din dreptul de proprietate asupra imobilului nu sunt determinate, cotele-părţi sunt prezumate a fi egale, până la proba contrară. Fiecare dintre coproprietari datorează o taxă egală, rezultată în urma împărţirii taxei datorate pentru întreg imobilul.

Art.3: Taxa de reabilitare termică se stabileşte prin decizie de impunere emisă de către Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara, în baza referatului prevăzut la art. 2 şi va cuprinde următoarele elemente:
a) denumirea organului fiscal emitent,
b) data la care a fost emis şi termenele de plată,
c) datele de identificare a contribuabilului/plătitorului şi, dacă este cazul, datele de identificare a persoanei împuternicite de contribuabil/plătitor,
d) obiectul actului administrativ fiscal şi perioada pentru care a fost stabilită taxa,
e) motivele de fapt,
f) temeiul de drept,
g) numele şi calitatea persoanelor împuternicite ale organului fiscal, potrivit legii,
h) semnătura persoanelor împuternicite ale organului fiscal, potrivit legii, precum şi ştampila organului fiscal emitent,
i) posibilitatea de a fi contestat, termenul de depunere a contestaţiei şi organul fiscal la care se depune contestaţia,
j) menţiuni privind audierea contribuabilului/plătitorului.
Art. 4: Sumele avansate de către autorităţile administraţiei publice locale pentru finanţarea cotelor-părţi indivize aferente părţilor comune ale imobilelor, se vor recupera de la beneficiari prin intermediul taxei, in termen de maxim 10 ani de la data receptiei la terminarea lucrarilor, eşalonarea sumei de recuperat cu titlu de taxă, ce fac obiectul deciziei de impunere, prevazută la art. 3 se va face pe o perioadă de 5 ani, începând cu data de întâi ianuarie a anului fiscal următor celui în care se emite decizia de impunere.
Art. 5: Taxa se achită anual in 2 rate egale, până la datele de 31 martie şi 30 septembrie, ale fiecărui an fiscal.
Art. 6: Decizia de impunere prin care se stabileşte taxa, devine executorie în condiţiile legii, la expirarea fiecărui termen de plată prevăzut în cuprinsul acesteia.
Art. 7: Taxa de reabilitare termică se urmăreşte şi se execută în condiţiile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală.
Art. 8: (1) Pentru neplata taxei la termenele scadente se datorează majorări de întârziere.
(2) Nivelul şi modul de calcul al majorărilor de întârzriere sunt cele prevăzute la art. 183 alin.(2) din Legea nr. 207/2015.
(3) Majorările de întârziere se stabilesc prin decizie de impunere emisă de organul fiscal, prevederile Codului de procedură fiscală în materie, aplicându-se corespunzător.
Art. 9: Celelalte articole ale Hotărârii Consiliului Local nr.214/23.11.2012, rămân nemodificate.
Art. 10: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Compartimentul Eficientizare Energetică Clădiri, Direcţia Economică şi Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara.
Art. 11: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Comunicare;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
DAN DIACONU
Contrasemneaza
SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: Referat.pdf

1

ROMÂNIA APROBAT MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR COMPARTIMENTUL REABILITARE TERMICĂ CLĂDIRI NICOLAE ROBU Nr. SC2017-

REFERAT

privind completarea H.C.L. nr.214/23.11.2012 privind instituirea Taxei de reabilitare termică şi a mecanismului de recuperare a sumelor avansate de Consiliul Local al Municipiului Timişoara, pentru blocurile de locuinţe finanţate prin Programul Operaţional Regional 2007-2013

Prin Hotărârea Consiliului Local nr.214/23.11.2012, s-a aprobat instituirea Taxei de reabilitare termică şi mecanismului de recuperare a sumelor avansate de Consiliul Local al Municipiului Timişoara, pentru blocurile de locuinţe finanţate în cadrul Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa proritară 1, Domeniul major de intervenţie 1.2 - Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe. Una din condiţiile de eligibilitate a proiectelor finanţate în cadrul POR 2007-2013, a fost obligativitatea asigurări de către solicitant, a resurselor financiare pentru acoperirea tuturor cheltuielilor aferente componentelor ce au compus cererile de finanţare (cheltuieli eligibile şi neeligibile), în condiţiile rambursării a maxim 60% din cheltuielile eligibile din FEDR şi de la bugetul de stat, respectiv recuperării ulterioare a cotei-părţi ce revine fiecărei asociaţii de proprietari din valoarea componentei respective (cheltuieli eligibile şi neeligibile). Urmare a faptului că începând cu data de 02.11.2016, s-a finalizat implemetarea proiectelor finanţate în cadrul POR 2007-2013 şi că sumele avansate de către autorităţile administraţiei publice locale a Municipiului Timişoara, pentru asigurarea cotei de contribuţie proprie a proprietarilor/asociaţiilor de proprietari, nu au fost recuperate, decât parţial, acestea vor fi recuperate, în conformitate cu prevederile art.14 dinOUG nr.18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, actualizată, respectiv prin Taxa de reabilitare termică, instituită şi aprobată prin Hotărârea Consiliului Local nr.214/23.11.2012, în conformitate cu prevederile art. art.14 din O.U.G. nr. 18/2009. În vederea fundamentării mecanismului de recuperare, urmărire şi executare a taxei de reabilitare termică, propunem spre aprobare, completarea Hotărârii Consiliului Local nr.214/23.11.2012 cu următoarele: 1)Sumele avansate de către autorităţile administraţiei publice locale pentru finanţarea cotelor-părţi indivize aferente părţilor comune ale imobilelor se vor recupera de la beneficiari prin intermediul taxei, in termen de maxim 10 ani de la data receptiei la terminarea lucrărilor, eşalonarea sumei de recuperat cu titlu de taxă, ce fac obiectul deciziei de impunere, se va face pe o perioadă de 5 ani, începând cu data de întâi ianuarie a anului fiscal următor celui în care se emite decizia de impunere. 3) Taxa se achită anual in 2 rate egale, până la datele de 31 martie şi 30 septembrie, ale fiecărui an fiscal. 4) Decizia de impunere prin care se stabileşte taxa, devine executorie în condiţiile legii, la expirarea fiecărui termen de plată prevăzut în cuprinsul acesteia. 5) Taxa se urmăreşte şi se execută în condiţiile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală. 6) Cuantumul taxei va fi fundamentat printr-un referat întocmit de către compartimentul de specialitate din cadrul aparatului propriu al Primarului, cu atribuţii în implementarea programului, în funcţie de:

 sumele avansate de către autorităţile locale pentru asigurarea cotei de contribuţie aferente proprietarilor;  cotele-părţii indivize din proprietatea comună aferentă fiecărei proprietăţi individuale;  dupa caz si in baza documentelor si a constatărilor proprii ale acestui compartiment.

7) Dacă imobilul, proprietate individuala, finanţat prin POR 2007-2013, se află în proprietatea comună a două sau mai multe persoane se aplică urmatoarele reguli:  în cazul în care cotele-părţi din dreptul de proprietate asupra imobilului sunt determinate, fiecare coproprietar

datorează taxa corespunzătoare cotei-părţi deţinute,  în cazul în care cotele-părţi din dreptul de proprietate asupra imobilului nu sunt determinate, cotele-părţi sunt

prezumate a fi egale, până la proba contrară. Fiecare dintre coproprietari datorează o taxă egală, rezultată în urma împărţirii taxei datorate pentru întreg imobilul.

8) Taxa de reabilitare termică se stabileşte prin decizie de impunere emisă de către Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara, în baza referatului întocmit de către Compartimentul Eficientizare Energetică Clădiri, cu atribuţii in implementarea programului şi va cuprinde următoarele elemente:

2

 denumirea organului fiscal emitent,  data la care a fost emis şi termenele de plată,  datele de identificare a contribuabilului/plătitorului şi, dacă este cazul, datele de identificare a persoanei

împuternicite de contribuabil/plătitor,  obiectul actului administrativ fiscal şi perioada pentru care a fost stabilită taxa,  motivele de fapt,  temeiul de drept,  numele şi calitatea persoanelor împuternicite ale organului fiscal, potrivit legii,  semnătura persoanelor împuternicite ale organului fiscal, potrivit legii, precum şi ştampila organului fiscal

emitent,  posibilitatea de a fi contestat, termenul de depunere a contestaţiei şi organul fiscal la care se depune contestaţia,  menţiuni privind audierea contribuabilului/plătitorului.

9) Referitor la neplata taxei şi majorări de întârziere:  Pentru neplata taxei la termenele scadente se datorează majorări de întârziere.  Nivelul şi modul de calcul al majorărilor de întârzriere sunt cele prevăzute la art. 183 alin.(2) din Legea nr.

207/2015.  Majorările de întârziere se stabilesc prin decizie de impunere emisă de organul fiscal, prevederile Codului de

procedură fiscală în materie aplicându-se corespunzător.

VICEPRIMAR IMRE FARKAS DIRECTOR DIRECŢIA ECONOMICĂ DIRECTOR DIRECŢIA FISCALĂ STELIANA STANCIU ADRIAN BODO

SERVICIUL JURIDIC CONSILIER ANA GEORGIU Red/Dac A.G. Ex.1